Eğitimin Amaçları
NNY Psikoloji Bölümü uygulamacı bilim insanı yetiştirmeyi amaçlar. Bu doğrultuda mezunlarımızın aşağıdaki niteliklere sahip olmasını hedeflemekteyiz:
• Psikolojinin alt alanları hakkında temel bilgiye sahip olmak,
• Analitik düşünme becerisine sahip olmak; bilimsel yöntemi kullanmak ve bağımsız olarak araştırma yürütebilmek,
• Psikolojide araştırma ve uygulama ile ilgili etik prensipleri benimsemek,
• Psikolojinin alan uygulamalarına yönelik temel bilgilere sahip olmak ve psikoloji bilgisini uygulamaya aktarabilmek,
• İçinde yaşadığı topluma yararlı olmak.
Programın Çıktıları
• Psikoloji alanına ait güncel ders materyalleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
• Bilgi ve donanımların ışığında yaratıcı, eleştirel ve dinamik bir şekilde düşünür, soru sorar, yorum yapar.
• Karşılaştığı sorunları ve problemleri bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder.
• Türkiye’de psikoloji alanındaki gelişmeler, araştırmalar, sorunlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi birikimine sahiptir.
• Psikolojinin alt alanlarındaki ve/veya farklı bilimsel disiplinlerdeki bilgileri kullanma konusunda açık fikirlidir.
• Bilimsel bilgileri sunma, paylaşma ve tartışma konusunda etkin yöntemler kullanır.
• Bağımsız olarak araştırma planlayabilir, yürütebilir, araştırma bulgularını anlayabilir ve yorumlayabilir.
• Problemin uygunluğuna göre niteliksel, niceliksel ve deneysel yöntemleri seçip uygulayabilir.
• Psikolojik ölçme ve değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgi ve uygulama becerilerine sahiptir.
• Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgi ve becerisine sahiptir.
• Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında analiz yapma ve uygulama amacıyla kullanır.
• Psikoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mesleki etik değerlere bağlı kalarak kullanır; psikologluk mesleğinin ilkelerine ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
• Yaş, cinsiyet, ırk, din, ulusal kimlik, cinsel eğilim, engellilik ve sosyo-ekonomik statü gibi özellik ve farklılıklara karşı önyargılı olmaması gerektiğini bilir; evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır.